آخرین اخبار
کد مطلب: 177251
ياداشت ؛
۱۲ فروردين هويت ملي ايران اسلامي است
تاریخ انتشار : 1403/01/12 22:32:20
نمایش : 76
رهبري هوشمندانه بنيانگذار انقلاب و جلوگيري ازانحراف انقلاب در دفاع ازحقوق مردم در 12 فروردين سال 57 بسيار مهم و ارزشمند بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » ، حسن فرامرزي تحليلگر مسائل سياسي در رابطه با 12 فروردين روز جمهوري اسلامي ايران گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۵۷ به فرمان امام خميني (ره)  دستور تشکيل دولت موقت صادر شد و بازرگان به عنوان نخست وزير موقت سکان دولت را به عهده گرفت که پس از آن بحث و نظرها در خصوص نامگذاري حکومت در بين اقشار و جناح‌هاي مختلف و گروه‌هاي مختلف شکل گرفت.

 دراين خصوص يکي تز جمهوري خلق وديگري تزجمهوري دمکراتيک و هرجرياني مطابق ميل وتفکر خود نامي رامطرح مي کرد،  وقت آن رسيد که در اين موضوع مهم امام به عنوان رهبر انقلاب تصميم گيري نمايند، لذا امام دستور به نامگذاري حکومت يعني جمهوري اسلامي ايران را با تاکيد بر اينکه نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد را صادر نمود.

 امام دستور دادند که براي نامگذاري و تغيير نام رژيم سابق آن را به راي مردم و همه پرسي بگذارند و در تاريخ دهم و يازدهم فروردين سال ۵۸ با اخذ راي در قالب آري به رنگ سبز و نه به رنگ قرمز، نوع حکومت با ۲/۹۸ درصد آرا تغيير رژيم سابق به جمهوري اسلامي به تصويب ملت رسيد و در روز دوازدهم فروردين نتيجه شمارش آرا نقطه عطف در تاريخ انقلاب اسلامي و ملت مسلمان ايران يعني حکومت جمهوري اسلامي ايران به عنوان پرچمدار ملت ايران به تصويب ملت و تاييد امام ملت رسيد.

اين رويداد مهم  با هبري امام امت يک هديه براي مردم فهيم ايران بود. از بدو پيروزي، دشمن مترصد مصادره انقلاب با ايجاد انحراف و حتي درنامگذاري حکومت بود ، انقلاب اسلامي درايران يک نعمت ويک رويداد جهاني بود ودليل دشمني استکباروايادي داخلي وخارجي حکومت ديني است ، لذا انقلاب زنده است  و جمهوري اسلامي يک پديده زنده و۱۲ فروردين هويت ملي ايران اسلامي است وايران اسلامي وغيرقابل مصادره است.

امام بخوبي مي دانست که اين اسلام است که حقوق ملت را استيفا مي کند واگر به مشکلات چنگ بزنيم اگردرجايي مشکلي ايجاد شد نسخه حلال مشکلات پياده سازي قواعداسلامي است که بايد به دايت امام خميني رحم الله بباليم.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس